سلامت

ساخت وبلاگ

اکثر افراد جامعه از افزایش وزن شدید و چاقی رنج می‌برند و برای رسیدن به وزن ایده‌آل به دنبال روش‌های مانند رژیم های سریعی همچون رژیم لاغری شوک هستند.

 هستند. در این میان هستند کسانی که تعدادشان کم هم نیست و نمیتوانند دردسرها و سختی های رژیم گرفتن را تحمل کنند و مستقیم سراغ عمل‌های جراحی لاغری میروند. البته باید توجه داشته باشید که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان را انتخاب کنند. ساسی بای پس معده یکی از جدید ترین عمل‌های جراحی لاغری است و ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. در این عمل ابتدا عمل اسلیو را انجام می‌دهند و سپس بخشی از انتهای روده کوچک را به بخش اسلیو شده معده متصل می‌کنند. ادامه این مقاله را بخوانید تا بیشتر با این عمل آشنا شوید.

جراحی ساسی بای پس معده برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد انجام این عمل را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن  افراد باید بین ۱۸ تا ۶۵ سال
  • بیمارانی که چاق هستند و یا به عبارتی شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیش از ۳۵ است و وزن آنها از طریق رژیم های لاغری اصولی هم به میزان ایده آل و مناسب خود نرسیده است.
  • بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۰ است مشروط بر اینکه از سایر بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت و فشار خون بالا رنج ببرند.
  • کسانی که عمل اسلیو ناموفق داشته اند.

مراقبت ‌های بعد از عمل

  • بیمار پس 24 تا 48 ساعت بعد از انجام عمل از بیمارستان مرخص می‌شود و باید 10 روز بعد برای بررسی‎‌های بعدی به پزشک مراجعه  کند.
  • برای مراقبت‌های غذایی بعد از عمل ساسی بای پس معده مانند دیگر جراحی‌ها باید از خوردن غذاهای سفت و جامد  به مدت30 روز پرهیز کرد.
  • مصرف مایعات آبکی در 15 روز اول توصیه می‌شود مانند: آب هویج، آب مرغ، آب سیب
  • تغییر رژیم در 15 روز دوم و خوردن غذاهای نرم و صاف شده به صورت پوره توصیه می‌شود.
  • بعد از 30 روز خوردن غذاهای جامد در حجم کم شروع شود.
  • مراجعه به پزشک خود بعد از گذشت 3 ماه از عمل لازم است.
  • مصرف به موقع و درست داروهای بعد از عمل

هزینه عمل این روش درمانی چقدر است؟

هزینه این جراحی با توجه به شرایط زیر متفاوت است.

  • میزان مهارت و تخصص پزشک
  • نوع بیمارستانی که در آن قصد انجام عمل را دارید.
  • وسایل، مواد و تجهیزاتی که برای عمل جراحی نیاز دارید.
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان تا زمان ترخیص
  • سایر هزینه‌های جانبی

جمع بندی

افرادی که با استفاده از رژیم لاغری اصولی به نتیجه مطلوب نمی رسند به دنبال این روش های لاغری می روند. عمل ساسی بای پس معده ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد ولی به  این معنی نیست که برای همه مناسب باشد باید حتما زیر نظر پزشک متخصص و با مشورت او تصمیم به انجام این جراحی بگیرد. اگر جراح لاغری شما این روش را برای شما تجویز کند قطعا برای شما مزایای دارد و این عمل را انجام دهید.  در صورتی که شرایط انجام آن ندارید به سراغ راه‌حل‌های دیگر بروید.

منبع : https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 27 آذر 1401 ساعت: 12:29

رژیم شوک قوانین و اصول خاص خود را دارد که می بایست مو به مو رعایت شود. از جمله قوانین رژیم شوک عبارتند از:

نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع

نوشیدن آب به میزان کافی به شدت توصیه می شود.

ترکیب وعده های غذایی با یکدیگر ممنوع!

وعده های غذایی را در زمان معینی میل کنید.

پرهیز از پرخوری در دو روز آخر هفته

کدام رژیم های لاغری  مناسب هستند؟

رژیم های لاغری در کل به دو دسته تقسیم می شوند. که این دو دسته عبارتند از:

بسیاری از پزشکان رژیم لاغری اصولی را به عنوان بهترین روش لاغری توصیه می کنند. زیرا در این دسته از رژیم های لاغری کاهش وزن و لاغری به همراه انواع غذاهای سیرکننده اتفاق می افتد. همچنین لیست غذاهای کم کالری نیز کمک شایانی در روند کاهش وزن می کند. بنابر این رژیم های لاغری اصولی توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. انواع رژیم های لاغری اصولی عبارتند از:

  1. رژیم مدیترانه ای
  2. رژیم کانادایی
  3. رژیم جنرال موتورز

دسته دیگری از رژیم های لاغری، رژیم لاغری سریع نام دارند که توسط پزشکان توصیه نمی شود. این رژیم های لاغری باعث کاهش وزن در یک مدت زمان کوتاه می شوند که به سرعت نیز وزن کم شده، برمی گردد. انواع رژیم های لاغری سریع عبارتند از:

  1. رژیم 3 روزه
  2. رژیم لاغری یک ماهه
  3. رژیم شوک
  4. رژیم فستینگ

چرا پزشکان رژیم شوک را توصیه نمی کنند؟

متخصصین تغذیه رژیم شوک را به عنوان یک رژیم لاغری اصولی و مناسب قبول ندارند که دلایل مورد قبول نبودن این رژیم عبارتند از:

این رژیم لاغری بسیاری از مواد مغذی سالم و حیاتی بدن را شامل نمی شود. زمانی که بدن از مصرف بسیاری از مواد مغذی محروم شود، بدون شک دچار مشکلاتی اعم از ریزش مو، یبوست، کمبود مواد مغذی، کمبود ویتامین ها و مشکلات گوارشی می شود.

ممکن است در ابتدا کاهش وزن را تجربه کنید اما به دلیل اینکه ادامه دادن و تعهد به رژیم شوک بسیار دشوار است ثبات وزنی نخواهید داشت و وزنتان در مدت زمان کوتاهی به حالت اولیه بازمیگردد.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت: 13:40

یکی از سوالاتی که قبل از عمل اسلیو پرسیده می شود این است که هزینه اسلیو معده چقدر است؟ در واقع نمی توان رقم دقیقی به عنوان هزینه جراحی اسلیو اعلام کرد زیرا این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این مطلب از مجله لاغری دکتر آیتم با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که قیمت عمل اسلیو معده در سال 1401 چقدر است و چه عواملی در هزینه این عمل لاغری موثر هستند.

اسلیو معده چیست؟

روش های زیادی برای لاغری وجود دارد که با محاسبه bmi می توانید میزان اضافه وزن خود را اندازه گیری کنید. افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد می توانند به سراغ انواع جراحی لاغری بروند. جراحی های لاغری انواع مختلفی دارند که با مشورت جراح لاغری می توانید مناسب ترین آن ها را برای خود انتخاب کنید. معروف ترین و محبوب ترین جراخی لاغری اسلیو معده نام دارد. اگر برای شما هم سوال پیش می آید که اسلیو معده چیست ؟ باید بگوییم که به جراحی لاغری که در آن 70درصد از معده را خارج می کنند عمل اسلیو معده می گویند.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

برخی از افراد هستند که از عمل اسلیو معده می ترسند. و یا ممکن است در برخی از موارد احساس ناامنی نسبت به این عمل لاغری داشته باشند. استفاده از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می تواند به این افراد کمک بسزایی کند.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

پس از عمل اسلیو معده باید به مراقبت های پس از آن توجه بسیاری داشته باشید. رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده یکی از مواردی است که رعایت آن بسیار مهم است.

عوارض اسلیو

دلیل ترس و نگرانی بسیاری از افرادی که از این عمل جراحی لاغری فرار می کنند، ترس از عوارض اسلیو است. اسلیو معده در صورت رعایت نکردن مراقبت های پس از آن می تواند عوارض سنگینی داشته باشد. همانند دامپینگ معده. البته عوارضی جزئی همانند یبوست وجود دارد.

هزینه عمل جراحی اسلیو

هزینه عمل جراحی با توجه به وسایل مورد استفاده و بیمارستانی که در آن عمل میشود متفاوت بوده و میتوان گفت از حدود 4 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان متغیر میباشد. این عمل تحت پوشش بیمه های مختلف قرار گرفته، بیمه هایی از قبیل تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی. برخی از بیمارستان ها مانند بیمارستان رسول اکرم و میلاد که طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند جراحی را انجام میدهند و در بیمارستان های خصوصی هم میتوانید جراحی را انجام دهید. اما قیمت ها متفاوت است.

با توجه به تحقیقاتی که ما انجام دادیم هزینه عمل در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاتر از هزینه اسلیو معده در بیمارستان دولتی است.

منبع: دکتر آیتم

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت: 14:15

امروزه با وجود اضافه وزن و چاقی در نقاط مختلف اما دغدغه بسیاری از افراد شکم و پهلو است.یکی از راه های کاهش وزن موضعی استفاده از ورزش برای لاغری شکم و پهلو است. در ادامه با انواع و سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو بیشتر آشنا می شوید.

ورزش برای لاغری

مقوله ورزش برای لاغری، امری بسیار شایع است که طرفداران زیادی نیز دارد. افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند می توانند با استفاده از بهترین روش لاغری به کاهش وزن دست یابند. اما برخی از افراد نیز با توجه با محاسبه  bmi شاخص توده بدنی نرمال دارند اما در برخی نواحی دچار چاقی موضعی هستند. این افراد نیاز دارند که از یک سری ورزش های لاغری موضعی استفاده کنند. ورزش های موضعی عبارتند از:

لاغری با پیاده روی

پیاده روی صحیح و اصولی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. البته باید بگوییم که برای استفاده از پیاده روی برای لاغری باید از یک برنامه ریزی صحیح استفاده کنید. اگر در مسیر کاهش وزن به این برنامه ریزی اصولی پایبند باشید زودتر می توانید در لاغری با پیاده روی به نتیجه برسید.

ورزش لاغری پا

ورزش لاغری پا به افرادی که به دنبال خوش فرم بودن پا و باسن خود هستند می تواند کمک کند. گفتنی است که آب کردن چربی های پا، ران و باسن همیشه سخت تر از نقاط دیگر بدن است. اما باید بدانید که ورزش برای لاغری پا می تواند تجمع چربی های قسمت پا را از بین ببرد.

ورزش برای لاغری شکم و پهلو

تمرین و ورزش برای لاغری شکم و پهلو سخت نیست و روش های متنوعی نیز برای این امر وجود دارد. برخی تمرین ها وجود دارند که در خانه و بدون وسیله هم می توان از آن استفاده کرد. برای این که سریع تر به نتیجه برسید باید 10 الی 15 دقیقه گرم کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 105 تاريخ : يکشنبه 6 آذر 1401 ساعت: 13:22

یکی از عواملی که باعث شادابی و سلامتی فردی می شود، ورزش و انجام تمرینات بدنی است یعنی شما با ورزش و لاغری می توانید زندگی بهتری داشته باشید. همچنین ورزش موجب می شود که میزان سوخت و ساز بدن و مصرف کالری بیشتر شود. افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن افراد کمک می کند. در نتیجه می توان گفت که ” یکی از عواملی که به کاهش وزن کمک می کند استفاده از ورزش های لاغری است “. تعداد زیادی از افرادی که قصد کاهش وزن را دارند به دنبال بهترین ورزش لاغری می گردند.

الان سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که بهترین ورزش برای لاغری کدام است؟

بیشتر بخوانید: بهترین زمان ورزش برای لاغری

فواید ورزش برای سلامتی

همانطور که شما هم میدانید فواید ورزش و تاثیر آن بر زندگی افراد بسیار زیاد است. انجام فعالیت های بدنی بطور منظم می تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد و به بهبود استقامت بدنی کمک کند. ورزش کردن باعث می شود که اکسیژن و همچنین مواد مغذی بصورت بهتری به بافت های بدن برسد. در این میان موجب می شود سیستم قلبی و عروقی بدن بازدهی بالاتری داشته باشند. در پی بالا رفتن سلامت قلب و ریه شما، میزان انرژی روزانه نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه چند مورد از نقش های ورزش بر سلامت افراد را نام می بریم:

  • بهبود سطح کلسترول
  • کاهش خطر سکته مغزی
  • افزایش ترشح هورمون های شادی
  • افزایش انرژی روزانه
  • ایجاد خواب بهتر
  • بهبودی بیماری کبد چرب
  • کاهش خطر ابتلا به کبد چرب
  • تقویت عضلات و استخوان ها
  • بهبود هضم غذا
  • تقویت ریه
  • تقویت قوای جنسی
  • بهبود تعادل بدن
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • افزایش میزان کاهش وزن

بیشتر بخوانید: طناب زدن برای لاغری چگونه تاثیر می گذارد؟

ورزش چگونه باعث لاغری می شود؟

شما وقتی تصمیم می گیرید که با استفاده از بهترین ورزش لاغری اقدام به کاهش وزن کنید، میزان تغییرات وزنی شما به سرعت قابل مشاهده نیست. یعنی امکان دارد چندین هفته طول بکشد تا تغییرات در اندام شما ظاهر شود. این امر بدین معناست که نباید پس از گذشت چند هفته و انجام تمرینات ورزشی، انتظار سیکس پک را داشته باشید.

بعضا دیده شده است که کاهش وزن، تغییر در عضلات و کاهش میزان چربی حتی ۶ هفته به طول انجامیده است. شما پس از اینکه کاهش وزن را مشاهده کردید باید به ورزش کردن ادامه دهید. زیرا در هفته های ابتدایی شروع به ورزش اصولا به دلیل از دست دادن آب بدن است.

منبع: https://www.sira.fit/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 96 تاريخ : شنبه 5 آذر 1401 ساعت: 19:58

داشتن یک الگوی سالم غذایی یک نکته ی بسیار مهم در پایین آوردن فشار خون است.در ضمن باعث کاهش وزن هم می شود.

هدف رژیم غذایی دش

هدف رژیم لاغری دش پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از بالا رفتن آن

تئوری رژیم غذایی دش

مصرف یکسری مواد مغذی مثل پتاسیم –کلسیم-پروتئین-فیبر برای پایین آوردن فشار خون ضروری است.با خوردن میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و پروتئین و لبنیات کم چرب این مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. و یا کمک گرفتن از یک رژیم گیاهخواری. در ضمن برای بالا رفتن فشار خون باید از خوردن گوشت قرمز پرچرب و شیرینی های چرب و پرکالری اجتناب کرد و مصرف نمک را نیز کاهش داد.

چگونگی کارکرد رژیم غذایی دش

در رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری دش روزانه باید ۸-۶ سهم غلات، ۵-۴ سهم میوه ها و سبزیجات، ۳-۲ سهم لبنیات کم چرب با بدون چربی، ۶ یا کمتر سهم گوشت قرمز کم چرب، ۱ سهم معادل ۲۸ گرم مرغ و ماهی، ۵-۴ سهم آجیل و دانه های روغنی و بنشن در هر هفته ۳-۲ سهم روغن ها و چربی ها و ۵ سهم یا کمتر را به شیرینی جات اختصاص دهید.

این رژیم توصیه می کند مصرف سدیم را در ابتدا به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز و بعد از مدتی به زیر ۱۵۰۰ میلی گرم برسانید.در این رژیم غذایی اصولی لازم نیست زیاد به خودتان سخت بگیرید.در هر وعده ی غذایی می توانید یک وعده سبزیجات را بگنجانید و مثلا به همراه وعده ی غذایی دیگر فقط میوه بخورید . می توانید مثل گیاهخواران در هفته ۲ وعده یا بیشتر را به غذاهای بدون گوشت اختصاص دهید . در غذاهایتان سعی کنید از طعم دهنده های گیاهی و ادویه ها زیاد استفاده کنید تا کمبود نمک را در غذا زیاد احساس نکنید .

در ضمن انجام ورزش برای لاغری هم نباید فراموش شود. اگر هدفتان از دنبال کردن این رژیم کاهش وزن است بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا برنامه ی غذایی تان را بر این اساس تغییر دهد و بهترین روش لاغری را به شما ارائه دهد. از آنجایی که تاکید رژیم دش روی خوردن غذاهای سالم است با دنبال کردن آن می توانید وزنتان را هم کاهش دهید .فقط کافی است فعالیت بدنی تان را زیاد کنید و کمتر غذا بخورید و میزان کالری مصرفی را کاهش دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 86 تاريخ : شنبه 5 آذر 1401 ساعت: 13:28

انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری باعث می شوند که مدت زمان بیشتری در روز احساس سیری کنید و انرژی مورد نیاز بدنتان برای زمان بیشتری تامین شود. غذاهای سیر کننده و کم کالری یکی از بهترین انتخاب هایی است که افراد می توانند در رژیم غذایی خود جای دهند.

برای مثال موادی که حاوی قند زیادی هستند باعث می شوند که در مدت زمان کمی احساس سیری زیاد و شدیدی داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که این مواد غذایی احساس سیری شدید دارند اما همچنین کالری بالایی نیز دارا هستند.  افرادی که از عمل لاغری فراری هستند باید راه هایی همچون مصرف غذاهای سیر کننده را انتخاب کنند.

بهترین غذاهای سیر کننده کدامند؟

اگر شما از مواد غذایی سیر کننده و کم کالری استفاده کنید و به غذاهای خود اضافه کنید، سلامت خود و خانواده خود را می توانید تضمین کنید.  در ادامه با انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه چه کمکی به کاهش وزن می کند؟

سوپ غذای کم کالری مقوی

سوپ ها جزء غذاهای کم کالری هستند که با وجود مایع بودن، می توانند احساس سیری مناسبی را به شما بدهند. آن ها ممکن است به مدت طولانی در معده باقی بمانند و این باعث می شود که مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

املت جزء ساده ترین غذاهای کم کالری به حساب می آید و انواع مختلفی از آن وجود دارد که با توجه به موادغذایی استفاده شده در آن، میزان کالری دریافتی شما توسط آنان متفاوت خواهد بود. انواع املت شامل املت اسفناج، املت سیب زمینی، املت یونانی و ... می شود.

ماهی

مصرف ماهی به خصوص ماهی های کم کالری همچون سالمون را حتما در رژیم خود قرار دهید. ماهی به عنوان یک غذای کم کالری نسبت به سایر غذا‌های غنی از پروتئین از جمله تخم مرغ و گوشت گاو، به میزان بیشتری می‌ تواند احساس سیری ایجاد کند و در واقع دارای بالاترین رتبه بین تمام غذا‌های مورد آزمایش می‌ باشد.

انواع سالاد

سالاد یکی از معروف ترین غذاهای سیرکننده ای است که در عین سبک بودن، باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و در نتیجه فرد کمتر به سراغ تنقلات و خوراکی ناسالم می رود. از پر طرفدار ترین سالادها می توان موارد زیر را نام برد: سالاد سزار، سالاد مرغ سبز، سالاد سیب زمینی، سالاد یونانی و ... .

بیشتر بخوانید: لاغری با روزه خواری چگونه است؟

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز به عنوان یک صبحانه کم کالری و سیرکننده در بین طرفداران رژیم غذایی سالم و خصوصا ورزشکاران شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که در وعده صبحانه تخم ‌مرغ آب پز میل می‌ کنند در طول روز احساس گرسنگی کمتری می‌ کنند و در نتیجه کالری کمتری در ادامه روز دریافت می ‌کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 1 آذر 1401 ساعت: 13:10